torsdag 19 november 2009

Vaccination- och dansdag

Förkylning har nästan lagt sig nu
Vaccinering idag mot svininfluensan

Idag hade vi Thomas i slutproduktionen. Kul var det, började på en ny koreografi, lite gammal musik och hattar. Soft koreografi, lite showjazz kan man nog säga.

Härom dagen fick jag en blåsa på tungan (vilket inte är så ovanligt för mig, har in princip alltid en liten blåsa i munnen, men jag är så van att jag nappt läger märke till dem). Den härblåsan blev större och på onsdag morgon (då jag vaknade alldeles för tisigt- 04:35, då timmar för tidigt) var den mycket större. Väldigt irriernde när man ska sitta och skriva nationellt prov sammma dag (1. Vaknade tidigt, så att man är jättetrött på provet, 2. Man irrterar sig på att tungan har en annan form än den brukar ha). På grund av min trötthet, som fortsatte ända fram tills jag kom hem, så gick jag och lade mig. Kom hem två, kokade lite tortellini, satte på min sovtröjan, tvättde bort sminket och lade mig och so i två timmar ungefär. Jätteskönt. Så, förkylningen finns fortfarande kvar inom mig någonstans, men jag är absolut på "förfriskningsvägen".

Vaccinerade mig mot svininfluensan idag i skolan. Gick prima. Det var nog den av de sprutor jag tagit som känts minst, så det var skönt det Tyvärr hade vi vaccinationstid under den tid vi hade danslektion, så vi fick smita iväg under lektionen, vi som skulle ta sprutan, och fick egentligen inte vara med och anstränga os efter, men sån är inte jag, så jag jag med lite ändå. Kul dag.

Juste, vi hade improvisation och komposition med Lena innan lunch också. Det var rätt kul, vi körde uppvärmning, improvisition och sen satte vi ihop korta kombinationer och visa upp för varandra. Riktigt kul, men kände mig lite trött emellanåt, är ju inte riktigt frisk än.

Nu ska jag och mamma fixa käk, men måste jag göra läxan till musikalen i morgon. Vi ska rita upp våran karaktär, hitta kläder som vi tycker passar och i morgon spela upp karaktären. Vi ska alltså gå in i rollen. Så det ska kjag leka med efter maten.

Chili-kramar till folket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar