tisdag 10 november 2009

Del av garderobproblem löst

Blev hemma idag också.
Känns skönt, jag vill bli helt frisk tills i morgon, då det är muntliga nationella i svenska. Ska skriva klart talet idag också.

Igår sov jag hela dagen, underbart var det verkligen. Idag sov jag till kvart över elva. Jag var pigg när jag vaknade, känns jättebra, eftersom det betyder att jag håller på att bli frisk och att jag har sovit ikapp de sovtimmar jag missat.
Igår bakade vi massa bröd, så till frukost blev det två grekiska lantbröd-mackor med ost och gurka och en latte, Mumma. Slog på teven till frullen och tittade på Project Runway. Det är som Top Model fast det är designers som tävlar istället. Det får ett plus av mig att en designertävling har startats istället för modelltävling. Top Model är ju galet, man ska vara hypermager och knappt äta, man ska ta hand om sin kropp pch det är ju knappast vad man gör när man bantar fast att man inte ens behöver det. Project Runway var kul att titta på. Det var en modevisning med olika teman, kul att se de olika kollektionerna. Man blev lite inspirerad.

Jag har kommit fram till en sak (och det var inte igår, det har funnists i mitt huvud ett bra tag!!). Det är att min garderob behöver förnyas., och därmed rejält. Som små vingar som lyfte upp mig en bit i alla fall, kom Jennie och sa att hon hade rensat sin garderob igen. Det var underbart, för det behövdes! Jag hittade lite allt möjligt i den stora svarta sopsäcken som kläderna lagts i, bl a två par short (gula och svarta), bas-t-shirts i svart, toppar i olika färger och modeller. Lite variation, vilet var bra, eftersom jag behöver förnyin inom flera klädesområden. Dock får jag vänta med att använda shortsen tills i vår/sommar.
Eftersom det blev två kassar med kläder som ska förflyttas från Jennies garderob till min, så tog pappa hand om dem så länge, så hämtar jag dem nästa gång kommer till honom. Det var halloween och min bruna väska var knökad med kläder och andra grejer, så mer kläder fick inte plats.

Jag måste ta och ka till pappa snart, mötena har blivit så glest planerade den här hösten. Jag harhaft en del i skolan och som gymnaledare går det åt en del tid, både om helger och på vardagarna, så att åka till pappa har blivit lite undanskuffat. Det får det bli ändring på nu. Jag måste verkligen ta tag i mitt bilkörande. Jag har varit arton i nio månader nu, och har inte ens börjat på bilskolan än. Har endast kört med pappa. Ska nog börja ta lektioner snart, lika bra, få körkortet fixat, skulle vara så skönt.

Nu ska jag sätta på till skön pianomusik, komponerat av Yiruma, och sätta mig med svenskatalet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar