söndag 8 november 2009

Glädje på Kulturnatten

Igår var det Kulturnatt på stan här i Södertälje.
Riktigt kul hade man.

På förmiddagen blev det lite plugg, började skriva på talet till nationella i svenska, muntliga, som är på onsdag. Får ta och sätta mig med det snart tror jag. Igår på eftermiddagen sjöng jag då, på kulturnatten, det gick bra och var kul! Jag var jättehes när jag vaknade på morgonen efter en helkväll med grymt folk hos Melinda, så jag tänkte "Faan, nej jag kommer inte kunn sjunga idag, damn it!" Men det blev bättre framtill eftermiddagen, efter att fått en massa varm vatten och te i sig, så det gick riktigt bra att sjunga!
Efteråt träffad jag Evelina och några tjejer från hennes klass, plus min mamma och evves mamma. Vi satte och och fikade lite, sen drog jag mig hemåt för att äta lite mat med mamma och hennes väninnan Lissan. Mycket gott och trevligt.









Vid halv åtta var jag tillbaka i vimlet på stan för att höra grym musik. och visst var det grymt! Clockwise körde flera låtar, de är bra de där killana alltså, och det kvinnliga nytillskottet Anna på fiol är megaduktig!
Clockwise bjöd på en härlig koncert, som bidrog till så mycket dans för oss i publiken att svetten rann.
Resten av kvällen var en väldig bra kväll. Trevlig. Massa trevlig människor att umgås ed. Det är lycka, sann lycka!
Vi tog en öl på centralpuben och satt och samtlade om allt o inget. Anna, Maria, Erik, Madde, FIip med flera förgyllde kvällen och jag hade det jättetrevligt!

Tack för kvällen brudar och män!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar