onsdag 11 november 2009

Nationellt tal utan hosta som störde är stort +

Idag var det nationella muntliga i svenska,
det gick bra, trots min förkyning!

Blev faktiskt lite lättad i morse när jag märkte att jag inte var lika trött som jag varit de senaste dagarna jag vaknat. Jag har dessvärre en del hosta kvar, men jag lyckades håll min hostfri genom hela talet. Men nu sitter jag här och hostar igen, men det känns inte riktigt lika illa som det varit. Men i natt, det var inte roligt. Jag har ostt så mycket i natt, vet inte hur mycket jag har sovit, men det känns som att jag låg vaken ett ba tag.. Ändå va ja pigg idag när jag vaknade.

Jag ställde klockan på elva för att ha mycket tid på mig och hinna ta det lugnt innan jag skulle hålla talet, som skulle framförasklokan två. Jag hade tänkt gå till skolan innan och skriva ut (och klart) mitt PM och mitt tal. Jag fattade inte hur man skulle skriva PM:et, men lyckaes få hjälp igår, och idag fick jag tad i pappret jag inte hade. Så jag skrev ihop min PM på lika lång tid jag skulle tala, alltså ca 5 minuter.

Talet gick bra, jag taet i ungefär 4:15 tror jag det var. Jag är nöjd med det.

Ska ta det lugnt nu på eftermiddagen innan ska ska ta tåget in till stan och möta upp Amanda. Melissa Horn ikväll ju. Ska bli så underbart. Göta Lejon klockan 20:00. Fick idag reda på att vi ska på förestälning på Dansens Hus med klassen i morgon på eftermiddagen, vilket innebär att vi inte har några lektioner på eftermiddagen, vilket i sin tur innebär att jag inte behöver sätta mi nu och klottra nr ett svenska C-tal på 15 minuter. Puh! Lättnad, jag skulle aldrig orkart/ hunnit det nu.

Vad ska jag göra nu då? Bestämde med Amanda att ses halv sju p BK på Medis, får se om jag åker upp rätt snart och cillar i stan eller om jag är hemma.
Juste det måste jag berätta. Igår kom mamma och sa att man kunde ställa sig i bostadskö förlägeneter i stockholms innerstad, samt runtom. Jag hann inte registrera mig igår, så jag kanske gör det nu. Om ine mamma borde vara med när man göra det. Det kostar typ 250 kronor/ år, mycket värt! Jag drömmer om enly på Söder eller Kungsholmen eller någonannan schysst stans, i stans mysiga kvarter. Det är ju några års kö, så det är dags att ställa sig i kö nu.

Puss, hej på dig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar