måndag 9 november 2009

Sammanlagt 14h 15 min sömn efter "god natt" kl halv två på natten

Jag har blivit sjuk så idag var jag hemma från skolan. Riktigt skönt.
Dagen spenderades på ett mycket omtyckt sätt: sova.

Jag hade ställt kockan på halv elva. Ja, jag tänkte kvällen innan att, "om jag känner mig bättre i så kan jag gå till skolan på eftermiddagen". Men så var inte fallet idag. Jag gick upp och gjorde i ordning lite frulle bestående av två mackor och till efterrätt en bulle. Mycket gott. Spanade samtidigt på den svarta fyrkantiga maskinen so visade fotboll. U17 VM. Jag hängde väl med ett tag (under mitt frukostätande in princip) sedan var jag så trött att jag bestämde mig ör att gå och lägga mig igen.
Vi kom hem sent igår efter goselkoncerten, så jag kom väl inte i säng förrän efter ett, så därför var jag väldigt trött när jag vaknade i morse. Detta ledde till att, efter mitt soffdeg me frukost, var så trött att jag gick och lade mig i sängen igen och somnade. Underbart var det. Jag gick och lade mig vid elvatiden skulle jag tro, och sov ändå till klockan fyra! Det var underbart!

Trots min sovdag har kvällen varit rätt trött ändå. Sitter här nu, klockan är 22:21, och tänkter gå och läggam igsnart. Kvällen har gått rätt fort känns det som. Mamma kom hem vid halv fem, vi lagade skruvpasta och kryddjärpar. Det var väldigt gott, med tanke på att jag inte ätit någon lunch (då jag sov vid lunchtid). Har resten av kvällen legat i soffan framför "Förkväll", som jag för övrigt såg nästan hela programmet för första Underhållande och kul, det är det alltid- det är ju fotboll.

Trött Maja ska snart ta ut ett bröd ur ugnen, jag tror att mamma har bakat tre omgångar bröd ikväll. Sedan ska jag sova, är riktigt trött igen. Blir en hemmadag i morgon med. Skriva klart talet inför svenska nationella muntliga. Hoppas på att min röst kommer bära i fem minuter på onsdag. Därför ska den kureras i morgon.

Kramar till alla/ /
Maja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar