torsdag 5 november 2009

Hostans, träningsvärkens och slapparns dag. Men även mucho fun in Machu Pichu.

Blev hemma idag. Vaknade med hosta och lite on i öronen och halsen, så jag tänkte att skolan inte skulle ge mig så mycket idag (två danslektioner). Svenska C idag, men där leker vi in rincip ändå bara, så jag tror inte att jag missade speciellt mycket.
Jag vill inte bli sjuk nu heller. I morgon kväll är det middag och lite party hos Melinda-vännen. Födelsedagsfirande, en och en halv vecka efter "the big day", men på självaste födelsedagen kunde hon ju knappast ha middag, för då var ju vi på Silja Galaxy ;)

Efter en rätt lång dag kom Amanda förbi en sväng, mycket trevliga 5 minuter det där. Behövdes efter min inte-gjort-något-seciellt-dag. Dagen har väl sett ut ungefär följande:

Vaknade först vid nio, upptäckte att jag försovit mig en timma (skolan skulle börja tio), men inte långt efter mitt upptäckande av den sena tiden, upptäckte jag även at jág hade en massa ont överallt. Från topp till tå, av olika anledningar. Hosta, täppt i näsan, ont i halsen och jättetrött. Förutom det hade jag (har jag!) träningvärk på min högra kroppshalva typ. Ynkans på vänster men den räknas inte om man jämför med vänstersidan. På sidan av midjan, i halva armen(axeln typ) och benen också, men där är det inte så farligt. Det mesta är från axel till axel, över bröstmuskerna precis under nyckelbenen. Aj. Det gör ont.

Men tiden läker alla sår, och Amanda kom i rättan tid, och för några minuter försvann allt dåligt.
Senare gick jag och mamma och köpte thai-mat, den var ganska stark mot slutet och det känns på ett lite annorlunda sätt när man är förkyld; det lägger sig typ vid halsmadlarna och upp i huvudet, inte så mysigt faktiskt, men det var ruggigt gott ändå! Kanske ska satsa på sötsaker när nästa förkylningsmaffia tänker hälsa på.

Har även varit lite duktig idag, mhm ;) Har kommit igång ordentligt med projektarbetet nu (som jag har bytt fram och tillaka med hur länge som helst). Så jag har skrivit en del faktiskt. Jätteintressant ämne jag äntligen valt, har alltid varit intresserad av det. Om Inkaindianerna! Gillar Mayaindianerna också, men kände att det fanns mer och både roligare och intressantare fakta om Inka, så det blev det nu. Ska nog bli bra tror jag. Sen ska man göra en liten föreställning av det också. Ska bli mucho fun in Machu Picchu.















Här är en bild av staden Machu Picchu i Inkariket,
som fanns under 1400-1500-talet i sydamerika.


Puss & kram,
god natt på er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar